کد قالب کانون وجود خداوند و توحید را چگونه می توان اثبات کرد ؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1225
بازدید دیروز : 5606
بازدید هفته : 1225
بازدید ماه : 23914
بازدید کل : 50669
تعداد مطالب : 2939
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 13 مرداد 1403

جملات زیبا در مورد خدا, عکس های خدا

وجود خداوند و توحید را چگونه می توان اثبات کرد ؟

پرسش: 

با سلام من جواني هستم كه مسئله ي اعتقادات برايم ثابت نشده است و يكي از مهمترين دغدغه هاي من است .لطفا مسئله وجود خدا و توحيد را با ذكر چند كتاب موثر برايم اثبات كنيد و لطفا نگوييد كه سوال شما طولاني است و مرا به ديگر قسمتها بسپريد چون كه من به آن خيلي محتاج هستم. با تشكر
پاسخ : 

با عرض سلام و آرزوی توفیقات الهی برای شما
روحیه پرسشگری شما را می ستاییم و از پرسش های شما با کمال میل استقبال می کنیم وامیدواریم پاسخی که به شما می دهیم گره گشای مشکلات عقیدتی یا رهنمایی برایتان باشد.

 

موضوعات مرتبط: منبر قرآنی
برچسب‌ها: منبر اعتقادی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 13 مرداد 1403

جملات زیبا در مورد خدا, عکس های خدا

پرسش:

دليل عقلي" فطري بودن خداشناسي" چيست؟

پاسخ:

با سلام و ادب به شما پرسشگر محترم. 

دليل عقلي بر فطري بودن خداشناسي، در قالب‌هاي گوناگون قابل بيان مي‌باشد که به نمونه‌هايي از آن اشاره مي‌شود:

موضوعات مرتبط: منبر قرآنی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 13 مرداد 1403

جملات زیبا در مورد خدا, عکس های خدا

پرسش:
 با توجه به این که مراتب خداوند در همه جا ساری و جاری است، نباید عدم و نیستی وجود داشته باشد، یعنی در کهکشان‌ها و ما وراء آنها خلأ و جود ندارد. در صورتی که در علم فیزیک ثابت شده حتی در ما وراء زمین و داخل اتم، نیستی و خلأ وجود دارد، پس می‌توان گفت که خدا در همه جا وجود ندارد؟
پاسخ:

با سلام و عرض ادب 

این که گفته‌اید مراتب خداوند در همه جا ساری و جاری است، کاملاً صحیح است اما باید دید مراد از سریان و جریان خداوند در همه جا چیست؟
اندیشمندان دینی بر این باورند که منظور سریان و جریان فیزیکی و مادی نیست که وقتی گفته می‌شود خداوند در همه جا حضور دارد، لازمه‌اش این باشد که جایی را اشغال کند تا اشکال کنید از نظر علم فیزیک در برخی از جاها خلأ وجود دارد.

موضوعات مرتبط: منبر قرآنی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 14 اسفند 1402

شروع سخنرانی با آیه سلام و صلوات

برخی از صفات منافقین

الف) صفات منافقین در قرآن:

1 . همواره دروغگویند:

«والله یشهد ان المنافقین لکاذبون » (100) ;

«و خدا گواهی می دهد که منافقین سخت دروغگویند .»

 

موضوعات مرتبط: منبر قرآنی
برچسب‌ها: منبر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 14 اسفند 1402

سوره فرقان / آیه ۶۳

به چه کسانی باید انفاق کرد؟

1 . پدر و مادر;

2 . خویشاوندان;

3 . ایتام;

4 . مساکین;

5 . در راه ماندگان .

 

موضوعات مرتبط: منبر قرآنی
برچسب‌ها: منبر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 14 اسفند 1402

زیباترین آیه برای شروع سخنرانی مذهبی

ب) منافقان:

«هم الذین یقولون لاتنفقوا علی من عند رسول الله حتی ینفضوا» (86) ;

«آنان (منافقان) کسانی اند که می گویند: به کسانی که نزد پیامبر خدایند انفاق مکنید تا پراکنده شوند .»

برخی از آثار اجتماعی و فردی انفاق:

1 . انفاق، مایه فزونی اموال انفاق کننده:

«ما انفقتم من شی ء فهو یخلفه » (87) ;

 

موضوعات مرتبط: منبر قرآنی
برچسب‌ها: منبر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1402

درباره مواجهه‌های ظالمانه اخیر با پناهیان/ کدام نقد کدام پناهیان؟

منبر قرآنی حجت الاسلام پناهیان (قسمت اول)

منبر قرآنی حجت الاسلام پناهیان (قسمت دوم)

 

موضوعات مرتبط: منبر قرآنی
برچسب‌ها: منبر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1402

احادیث حفظ قرآن

بعضی از موارد نهی اسراف:

1 . در خوردن و آشامیدن:

«کلوا واشربوا ولا تسرفوا» (65) ;

«بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید .»

2 . اسراف در انتقام گیری:

«فلا یسرف فی القتل » (66) ;

«پس نباید در قتل اسراف کند .»

 

موضوعات مرتبط: منبر قرآنی
برچسب‌ها: منبر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1402

 تلاوت قرآن توسط یک زن بی‌حجاب + فیلم

تقوا و پرهیزکاری

حقیقت تقوی

ششمین پیشوای راستگویان در سخنی بسیار نغز و شیوا حقیقت تقوا را این گونه تفسیر می فرماید: «التقوی ان لا یفقدک الله حیث امرک ولا یراک حیث نهاک (29) ;

پرهیزکاری آن است که خدا تو را در موردی که امر کرده است، غائب نیابد و در موردی که تو را نسبت بدان باز داشته است، حاضر نبیند .»

به راستی تعریفی از این زیباتر و جامع تر امکان ندارد .

امیرمؤمنان علی علیه السلام نیز در بیانی جذاب درباره تقوا می فرمود: «ان تقوی الله دواء داء قلوبکم وبصر عمی افئدتکم، وشفاء مرض اجسادکم (30) ;

همانا تقوای الهی داروی درد قلبهای شما و موجب بینایی درونهای [کور] شما و درمان بیماری کالبدهایتان است .»

زخورشید و از آب و از باد و خاک

نگردد تبه نام و گفتار پاک

بدین سان بود گردش روزگار

خنک مرد با شرم و پرهیزکار (31)

 

موضوعات مرتبط: منبر قرآنی
برچسب‌ها: منبر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1402

انشا در مورد قرآن

موضوع قرآنی برای سخنرانی

 
نویسنده : خدامراد سلیمیان
 

قرآن به عنوان معجزه جاویدان پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه و آله برترین کتاب شناخت و معرفت است، کتاب انسان سازی و تربیت که تمامی راههای رستگاری در آن یادآوری شده است .

قرآن کتاب نور، روشنایی و حکمت است که سعادت و نیک بختی انسانها را در پرتو عمل به مضامین بلند و نورانی خود تضمین نموده است; پاداش پیروان خود را بهشت برین و کیفر مخالفین خود را آتش قهر و غضب پروردگار معرفی کرده است .

 

موضوعات مرتبط: منبر قرآنی
برچسب‌ها: منبر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 13 فروردين 1402

بررسی دو چهره متفاوت منافق

یکی از شناخت‌های ضروری و تعیین‌کننده در سرنوشت انسان، دشمن‌شناسی است، چرا که مکتب اسلام و مسلمانان دشمنان بسیار دارند. قرآن می‌فرماید: «وَکذَٰلِک جَعَلْنَا لِکلِّ نَبِی عَدُوًّا شَیاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ یوحِی بَعْضُهُمْ إِلَیٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا» [1] این‌چنین در برابر هر پیامبری، دشمنی از شیاطین انس و جنّ قرار دادیم، آن‌ها به طور سری (و درگوشی) سخنان فریبنده و بی‌اساس (برای اغفال مردم) به یکدیگر می‌گفتند.

بهترین وسیله برای دشمن شناسی، مراجعه به قرآن است که دشمنان مختلف را در آیات نورانی خویش معرفی کرده است. قرآن می‌فرماید: «وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِأَعْدائِکمْ»[2] و خداوند به دشمنان شما داناتر است.

 

موضوعات مرتبط: منبر قرآنی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 13 فروردين 1402

اقتصاد امنیت

فرهنگ امنیت‏

بنی آدم اعضای یکدیگرند

این یک سنت همیشگى است نیکى‏ها و بدی‌ها سرانجام به خود انسان باز مى‏گردد، هر ضربه‏اى که انسان مى‏زند بر پیکر خویشتن زده است و هر خدمتى به دیگرى مى‏کند در حقیقت به خود خدمت کرده است.‏ همه‌ی ما نسبت به امنیت خود، خانواده و جامعه مسئولیم. قرآن می‌فرماید: «بَعْضُکمْ مِنْ بَعْضٍ»[1] همه از یکدیگرید.

و در آیه دیگر می‌فرماید: «وَ الْمُومِنُونَ وَ الْمُومِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ»[2] مردان وزنان با ایمان، یار و یاور و اولیای یکدیگرند.

 

موضوعات مرتبط: منبر قرآنی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 13 فروردين 1402

مفهوم، ابعاد و حوزه های امنیت در اسلام

امنیت در قرآن (1)

هستی، بعد مادی و معنوی دارد. در فرهنگ اسلام برای بسیاری از امور مادّی، مشابه معنوی نیز وجود دارد. همان‌گونه که سلامت جسم در کنار سلامت روان، نشانه‌ی سلامت کامل انسان است، در جامعه نیز، مسائل مادی و معنوی در کنار هم جامعه سالم را شکل می‌دهند. یکی از نشانه‌های جامعه سالم، وجود امنیت است، از این رو به بیان بخشی از ابعاد امنیت در قرآن می‌پردازیم.

موضوعات مرتبط: منبر قرآنی