کد قالب کانون مروری بر زندگی امام حسن عسکری علیه السلام

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 319
بازدید دیروز : 298
بازدید هفته : 1115
بازدید ماه : 1088
بازدید کل : 25712
تعداد مطالب : 2939
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 15 تير 1403

امام حسن عسکری(ع) پایه‌گذار ولایت‌ فقیه بود

پیکار سیاسی

پیکار امام حسن عسکری علیه السلام ، از پسوند «عسکر» در نام مبارکشان پیداست. عسکر، در زبان فارسی به معنای لشکر و پادگان به کار برده می شود. آن حضرت به خاطر ترسی که در دل حاکمان بنی عبّاس ایجاد شده بود، تمام مدّت امامت خود را در محلّه نظامیان، بالاجبار سکونت داشت. «متوکّل»، خلیفه عباسی به خاطر ترس شدیدی که از امام هادی علیه السلام و فرزند بزرگوارش امام حسن علیه السلام داشت، آن دو وجود پر برکت را از مدینه به سامرّا تبعید نمود و تا پایان عمر در حلقه و مراقبت لشکریانش نگه داشت.5 بدین ترتیب، امام حسن عسکری علیه السلام تمام دوران امامت خود را در تبعید، محاصره مأموران عباسی و یا در زندان سپری نمود.

 

موضوعات مرتبط: حضرت امام حسن عسکری(ع)
برچسب‌ها: اما مت
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 15 تير 1403

نگاهی به زندگانی تعدادی از شاگردان و اصحاب امام حسن عسکری(ع)

آمادگی مردم در دوران غیبت

امام حسن عسکری (ع) چگونه مردم را با دوران غیبت امام زمان (عج) آماده کردند. یکی از کارهای امام حسن عسکری (ع) این بود که مردم را برای پذیرفتن امام غایب آماده می‌ کردند زیرا قبل از این همه امام را می‌ دیدند و با امام صحبت می‌ کردند و از این جهت مشکلی نداشتند اما بعد از سال ۲۶۰ ه‍.ق مردم با نبود امام کم‌ کم آشنا شدند و این آشنایی قهراً و طبعاً زمینه ‌سازی ای می خواست که حضرت این کار را انجام دادند. یکی از آن زمینه ‌سازی ‌ها این بود که حضور امام حسن عسکری (ع) در میان مردم کمتر شد. مسئله عمدی هم بود که در نبود امام نیز می‌ توان با امام اتصال برقرار کرد؛ لذا بسیاری از افرادی که می خواستند خدمت امام عسکری (ع) برسند امام آنها را نهی می‌ کرد و می‌ فرمود شرایط فعلاً مناسب نیست؛ لذا بعضی از افرادی که می خواستند خدمت به امام حسن عسکری برسند

 

موضوعات مرتبط: حضرت امام حسن عسکری(ع)
برچسب‌ها: اما مت
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 15 تير 1403

خلاصه‌ای از زندگی امام حسن عسکری(ع) و مروری بر فعالیت‌های ایشان

مروری بر زندگی امام حسن عسکری علیه السلام

از روزگاران بسیار دور تا به امروز، همواره زندگانی و رفتار مردان بزرگ که در بُعدی از ابعاد انسانی برجستگی داشته اند، مورد توجه بوده است. در این میان، پیامبران الهی و پیشوایان مکتب علوی، یگانه افرادی هستند که تمام صفات برجسته را دارا می باشند و از سوی پروردگار به عنوان الگوهایی شایسته برای همگان معرّفی شده اند. امام عسکری (ع) ستاره درخشانی از منظومه نور و عصمت است. وقتی بر سجاده اش قامت نماز می بندد، از همه دنیا می برد، عابدان را به حسرت وا می دارد و انسان های دور افتاده از وصال و فطرت را به ساحل بندگی رهنمون می شود.

 

موضوعات مرتبط: حضرت امام حسن عسکری(ع)
برچسب‌ها: اما مت
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 19 دی 1402

ابومحمد، حسن بن علی العسکری معروف به حسن عسکری، معصوم سیزدهم و امام یازدهم شیعیان/میلادش خجسته باد

معصوم سیزدهم(امام یازدهم)امام حسن عسکری

نام:حسن

نام پدر:امام هادی(ع)

نام مادر:سلیل

شهرت:عسکری،زکّی

 

موضوعات مرتبط: حضرت امام حسن عسکری(ع)
برچسب‌ها: امامت