کد قالب کانون در محضر قرآن کریم ـ جلسه دوم

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 88
بازدید ماه : 14371
بازدید کل : 41126
تعداد مطالب : 2939
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 31 خرداد 1403

عکس پروفایل زیبا و متن احساسی در مورد خدا

یعنی شما باید بتوانید در نهایت برای ادعای خودتان مصداقی را تعیین کنید، یک طرف شاهد که شهید است خدای متعال است، آن طرف چه کسی است؟ هر کسی که تورات و انجیل را خوانده است؟؟؟

ما بر خلاف آیات متعدد که در قرآن کریم داریم، قرآن کریم می‌فرماید شهادت خدا کافی است، اگر نمی‌فرمود هم کافی بود چون شهادت خدای متعال است، الآن این استدلالی که خدای متعال است، به قول مرحوم آسید علی بهبهانی اعلی الله مقامه الشّریف، وقتی می‌فرماید «قُلْ كَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ» این یک برهان است؟ باید برهان باشد، اگر برهان نباشد، اگر گمان و ظن غیریقین‌آور باشد جواب از نبوّت… نبوّت یقین لازم دارد، وقتی می‌فرماید «قُلْ كَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ» یعنی یک برهان، کافی هم هست، شأن حضرت حق هم این نیست که برای برهان حضرت حق به چیز دیگری نیاز باشد، اگر نمی‌فرمود کافی هست هم، برهان خدای متعال باید کافی باشد، آن چیزی که ضمیمه کردیم و گفتیم یک نفر دیگر، پس این هم باید برهانی باشد، پس باید او هم معصوم باشد، شهادت آدم عادی که یقین بهمراه ندارد، به «كَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ» عطف شده است، باید در حکم مشترک باشد.

 

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 31 خرداد 1403

عکس نوشته قرآنی :: حوالی خدا

می‌گوید بدهکار هستم، یا صد میلیون تومان یا سه هزار و پانصد دلار، هر دو یک اندازه است، نمی‌گوید من بدهکار هستم، این صد میلیون تومان را می‌خواهی یا این ده دلار را؟ یعنی باید این دو عدل هم باشند.

صریح آیه هم این است که کافی است، پس باید عدل هم باشند.

برای همین این‌ها بیشتر تعجّب کرده‌اند. «فَاسْتَنْطِقُوهُ وَ لَنْ يَنْطِقَ».

از طرفی مرحوم آسید علی بهبهانی اعلی الله مقامه الشّریف که بعداً متن ایشان را می‌خوانیم می‌فرماید که شهادت خدا معصومانه است. حال بیان «معصومانه» برای خدا بی‌ادبی است، اگر بگویم «بی‌خطا» است بهتر است، قطعی است، صدق محض است، پس باید در شهادت دوم هم این باشد.

 

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 31 خرداد 1403

قرآن آموز

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم‏»

«أُفَوِّضُ أَمْري إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصيرٌ بِالْعِبادِ».[1]

«رَبِّ اشْرَحْ لي‏ صَدْري * وَ يَسِّرْ لي‏ أَمْري * وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِساني‏ * يَفْقَهُوا قَوْلي‏».[2]

«اللَّهُمَّ وَ أَنْطِقْنِي بِالْهُدَى وَ أَلْهِمْنِي التَّقْوَى».[3]

مقدّمه

هدیه به پیشگاه با عظمت حضرت  امیرالمؤمنین علیه أفضل صلوات المصلّین صلواتی هدیه بفرمایید.

اللهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم

عرض ادب به ساحت مقدّس حضرت بقیة‌ الله اعظم روحی و ارواح العالمین له الفداه و عجّل الله تعالی فرجه الشریف وَ رَزَقَنا الله تعالی رؤیَتَهُ وَ زِیارَتَهُ و الشَّهادَةَ بَینَ یَدَیه صلوات دیگری محبّت بفرمایید.

اللهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم

 

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 8 دی 1402

عکس نوشته قرآنی برای پروفایل

دریافت فایل صوتی

بعداً اشکالات این حرف را توضیح می‌دهم.

همینکه یک «أو» می‌گوید یعنی تمام شد و معلوم نیست یعنی چه، می‌گوید مؤید هم همین قرائتی است که انجام شده است!

بعد گفته است که بعضی هم گفته‌اند که منظور مؤمنین اهل کتاب هستند!

خود اهل کتاب که اصلاً به نبوّت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم مقرّ نیستند، این که هیچ، منظور مؤمنینِ اهل کتاب هستند.

وقتی سه احتمال با اینقدر تفاوت می‌گویی یعنی نمی‌دانی که آیه چه می‌گوید.

 

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 8 دی 1402

عکس نوشته آیه قرآنی

درنگی بر آیه 43 سوره مبارکه رعد

یکی از آیاتی که به همین موضوع پرداخته است که مستنطق کیست، در سوره مبارکه رعد است.

سوره مبارکه رعد یک سوره مکی است که خدای متعال با کفار گفتگو فرموده است، از همان ابتدا احتجاج خدای متعال بر سر نبوّت پیغمبر و حقانیت رسول خدا و طلب کفار نسبت به آیات و نشانه‌های نبوّت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم و احتجاجات الهی کلاً بر این موضوع است.

ابتدای سوره اینطور است که «المر تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ وَالَّذِي أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ الْحَقُّ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يُؤْمِنُونَ»،[5] از همان ابتدا آیات کتاب خداوند بر تو حق نازل کرده است و اکثراً نمی‌دانند.

 

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 8 دی 1402

عکس نوشته قرآنی با ترجمه

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم‏»

«أُفَوِّضُ أَمْري إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصيرٌ بِالْعِبادِ».[1]

«رَبِّ اشْرَحْ لي‏ صَدْري * وَ يَسِّرْ لي‏ أَمْري * وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِساني‏ * يَفْقَهُوا قَوْلي‏».[2]

«اللَّهُمَّ وَ أَنْطِقْنِي بِالْهُدَى وَ أَلْهِمْنِي التَّقْوَى».[3]

مقدّمه

هدیه به پیشگاه با عظمت حضرت امیرالمؤمنین علیه أفضل صلوات المصلّین صلواتی هدیه بفرمایید.

اللهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم

عرض ادب به ساحت مقدّس حضرت بقیة‌ الله اعظم روحی و ارواح العالمین له الفداه و عجّل الله تعالی فرجه الشریف وَ رَزَقَنا الله تعالی رؤیَتَهُ وَ زِیارَتَهُ و الشَّهادَةَ بَینَ یَدَیه صلوات دیگری محبّت بفرمایید.

اللهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم

 

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 23 تير 1402

در محضر قرآن

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 23 تير 1402

در محضر قرآن

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 23 تير 1402

 

در محضر قرآن

در محضر قرآن

 

 

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402

https://bayanbox.ir/view/1834720423066714424/01-Quran-285-9824.jpg.jpg

https://bayanbox.ir/view/4632500171261921625/01-Quran-284-9823.jpg.jpg

https://bayanbox.ir/view/5057378836512601307/01-Quran-283-9822.jpg.jpg

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402

https://bayanbox.ir/view/963221384036260682/01-Quran-288-9827..jpg

https://bayanbox.ir/view/1677074872552561705/01-Quran-287-9826.jpg.jpg

https://bayanbox.ir/view/1677074872552561705/01-Quran-287-9826.jpg.jpg

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402

https://bayanbox.ir/view/136952014971159898/01-Dar-294-9833..jpg

https://bayanbox.ir/view/5600570630866375356/01-Dar-293-9832..jpg

https://bayanbox.ir/view/6299588438760689575/01-Dar-290-9829..jpg

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 12 فروردين 1402

در محضر قرآن | یک باغ اضافه!

 

https://bayanbox.ir/view/7487767389043158726/01-Dar-298-9837..jpg.jpg 

یک باغ اضافه!

انگار خدا دلش نمی‌آید انسان را در آیات عذاب نگه دارد. سوره الرحمان که می‌خواهد نظام رحمانی خلقت را نشان دهد، تأکید می‌کند جهنم چیزی خارج از این نظام نیست و هر کس که با دیدن نشانه‌های کامل خدا حجت برایش تمام شود ولی باز هم تکذیب کند، مستحق این عذاب است؛ لازمه این تأکید آن است که حالا حالاها از عذاب الهی بگوید ولی انگار خدا دلش نمی‌آید و زود دل ترسیده ما را با نعمت‌های بهشت آرام می‌کند:

وَ لِمَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ جَنَّتانِ[1]

و براى کسى که از مقام پروردگارش بترسد (خود را در برابر او بنده بداند) دو باغ بهشتی است.

اما آن دو باغ بهشتی برای چیست؟ یکی به خاطر اعمال انسان است و اما دومی به خاطر مهربانی و فضل خداست که بیشتر از عدل است و لطف او را نشان می‌دهد.



[1] سوره الرحمن، آیه ۴۶

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 12 فروردين 1397

در محضر قرآن  | چشمان دلربای زنان بهشتی

https://bayanbox.ir/view/8240646237315357133/01-Dar-300-9839..jpg

چشمان دلربای زنان بهشتی

از زنان بهشتی خیلی گفته‌اند و شنیده‌ایم ولی انگار میل ما به دیدن آن‌ها زیاد نیست. شاید به خاطر اینکه برخی‌مان ایمان درستی نداریم و برخی دیگر تصورمان غلط است. عده‌ای هم شاید برای نعمت‌های بالاتر تلاش می‌کنند. اما باید بدانیم اگر بهشت را خوب تصور کنیم، برایش بیشتر تلاش می‌کنیم و کمتر به نعمت‌های زودگذر دنیا دل می‌بندیم.

قرآن می‌گوید برخی از زنان بهشتی ویژگی زیبایی در نگاه کردن دارند:

فیهِنَّ قاصِراتُ الطَّرْفِ[1]

در آن (باغ‌های بهشتی) همسرانی است که چشم بر شوهران خود دوخته و دیده از غیر آن‌ها فرو بسته‌اند.

این نعمت برای مردان خیلی دلنشین است. زنان هم بد نیست سعی کنند این ویژگی بهشتی‌ها را در دنیا تجربه کنند تا ببینند چگونه می‌توانند زندگی خود را در دنیا به بهشت تبدیل کنند.



[1] سوره الرحمن، آیه ۵۶

موضوعات مرتبط: در محضر قران
برچسب‌ها: قرآن شناسی